Shopping Cart
Your Cart is Empty
Quantity:
Subtotal
Taxes
Shipping
Total
There was an error with PayPalClick here to try again
CelebrateThank you for your business!You should be receiving an order confirmation from Paypal shortly.Exit Shopping Cart

BOUWER MANAGEMENT & COACHING

Leiderschap | Inzetbaarheid | Performance | Communicatie

Lezingen

. Inspiratie . Innovatie . Ontwikkeling.


Vier lezingen in 2012 hebben in het teken gestaan van ontwikkeling en innovatie op het gebied van persoonlijke-,team en organisatie ontwikkeling.

Naast de inspirerende en spraakmakende sprekers Jeff Gaspersz (hoogleraar innovatie Nyenrode Business Universiteit) , Erik van Nieuwpoort ( Franklin Covey Instituut Nederland), Jaco van der Tang (directie 365) en Ton Rodenburg ( ARA M/V), die garant stonden voor mentale uitdaging en nieuwe inzichten, werd ook een netwerkgelegenheid geboden.


Laagdrempelig én exclusief.

Ook in 2014 zullen een aantal lezingen worden georganiseerd. Deze zullen in het najaar plaatsvinden.

Informatie volgt in het tweede kwartaal van 2014.

Programma (Zomer) Avond Lezingen  

‘Versterken van de Kansgerichte Mindset’

door Jeff Gaspersz, Nyenrode Business Universiteit


Louis Pasteur zei: "Chance favors the prepared mind". De vraag is dan hoe we ons kunnen voorbereiden op het ontdekken van nieuwe kansen in werk en leven. En hoe kunnen we binnen ons team het kansgericht denken en doen versterken.

Jeff Gaspersz zal de essentiële inzichten hierover met u delen en praktisch adviezen geven.

Jeff Gaspersz is als hoogleraar innovatie verbonden aan Nyenrode Business Universiteit.

Daarnaast is hij adviseur op het gebied van innovatiemanagement.

Hij ondersteunde ruim 200 organisaties met het vinden en benutten van nieuwe kansen en schrijft een reeks boeken over innovatie.

Zijn recente boeken zijn: ‘Dagelijks Innoveren’ en ‘Grijp je Kans, vind en benut nieuwe mogelijkheden’.

‘Saneren? Investeren!’

door Jaco van der Tang, 365


De Pavlov-reactie van veel ondernemers, managers en bestuurders in deze economische crisis is kostenbesparing. Contracten met leveranciers worden maximaal uit onderhandeld en het medewerkersbestand wordt teruggebracht naar slechts het hoognodige.

Voor veel bedrijven zal dit achteraf catastrofaal blijken. Juist nu moet geïnvesteerd worden in medewerkers, klanten, leveranciers en innovaties.

Laat u in deze workshop verrassen hoe u dit kunt aanpakken.


Jaco van der Tang is directielid van 365/ArboNed.

Zijn langdurige ervaring in zowel de bank-, als de arbowereld is de ideale combinatie om onderwerpen als engagement en vitaliteit te vertalen naar zakelijke resultaten.

‘MensKracht’

door Erik van Nieuwpoort, Franklin Covey Instituut


Hoe zorg je ervoor dat mensen zich willen binden aan organisaties? Hoe je wil de komende generaties medewerkers aan je binden en hoe wil je ze boeien? Hoe zorg je ervoor dat medewerkers intrinsiek gemotiveerd zijn en blijven om het beste van zich zelf te geven? Hoe zorg je ervoor dat medewerkers het beste van zichzelf en het beste van de organisatie inzetten om klanten (interne en externe) te dienen?


Deze vragen zijn voeding voor het onderwerp 'MensKracht'. Mensen 'zien' als investering en niet als ' kostenpost' is een grote uitdaging voor de zittende managers.


Erik van Nieuwpoort van FranklinCovey gaat graag met u de dialoog aan over welke drempels moeten worden geslecht om een paradigma verschuiving te starten om de kracht van mensen te mobiliseren en de 3leiderschapsdialogen te voeren die daarbij horen.

Erik van Nieuwpoort is ondernemer sinds 2003 toen hij samen met 3 collega's de licentie van


FranklinCovey, het bedrijf van Stephen R. Covey - bekend van het boek ‘the 7 habits of highly effective people’, kocht.

Het gedachtegoed van Stephen Covey wordt ingezet voor individu, team en organisatie om te ontwikkelen van 'potential into performance'.

Erik is als trainer, coach, inspirator, adviseur werkzaam geweest o.a. bij gemeente Rotterdam, ING, Canon, ministerie van I&M, europese commissie, Coca Cola.

‘Van medeWerkers naar medeMerkers’

door Ton Rodenburg, ARA M/V


"Haal al onze merken weg, en er is niets aan de hand", zei ooit de CEO van Procter & Gamble, "maar haal onze mensen weg en we zijn in de problemen”.


Mensen maken (en breken) organisaties en merken. Producten en diensten lijken steeds meer op elkaar en het duurzame verschil wordt gemaakt door het team aan boord.


Hoe bouw je nu een sterk merk wat de beste mensen aantrekt, vasthoudt en betrokkenheid en trots vergroot? Zodat de prestaties verbeteren en het bedrijf via haar mede-merkers in alle on- en offline netwerken tot leven komt?

Een verhaal over (internal) branding, de strategie achter 'ziel en zakelijkheid' van aantrekkelijk werkgeverschap en bouwen aan sterke relaties met talent.


Ton Rodenburg is strategy director bij ARA M/V, een Rotterdams communicatiebureau gespecialiseerd in arbeidsmarktcommunicatie en interne communicatie.

Ton werkt en werkte voor een reeks aan klanten als Luchtmacht, CBS, Atos, Mazars, NIBC, Yacht, Gemeente Rotterdam, Buitenlandse Zaken, NBA, Croon Elektrotechniek, BAM, en vele anderen.

Hij is daarnaast voorzitter van Recruiters United, een platform voor arbeidsmarktprofessionals, en geeft onder meer les bij AOG school of management en Lectric.